Świetnie oddają to słowa Marco Pierre White’a: „wielcy szefowie kuchni rodzą się z pewności siebie, a wspaniałe potrawy powstają z wyrachowania”. A dania makaronowe to jeden ze sposobów, aby w bezpieczny sposób zwiększać zyski. I to na wiele sposobów.

Food cost. Dania makaronowe są niskokosztowe. Dzięki nim, możesz balansować droższe produkty i utrzymać food cost na pożądanym poziomie. Zamawiając większe opakowania, a także współpracując z dostawcą, możesz dodatkowo wynegocjować dobre ceny. Dotyczy to nie tylko makaronów, ale także innych produktów. Niskokosztowe dania makaronowe są pomocne szczególnie w wolniejszych miesiącach.
Oszczędność czasu i energii. Dostępne w bardzo dobrej jakości makarony suche to znakomita okazja, aby zaoferować w menu potrawy nie tylko smaczne, ale także proste do przyrządzenia. Stosując zasadę mise and place, większość rzeczy przygotowujesz przed serwisem. Mając na pasie jedynie za zadanie ugotowanie pasty oraz podgrzanie sosu, będziesz mógł w godzinach szczytowych wykonać większą liczbę coverów i generować większe zyski w restauracji.
Minimalizuj odpady. Jak? Wprowadzając nowe danie do menu warto zadbać, aby jego składniki znalazły się także w innej potrawie, aby zwiększyć szanse na ich sprzedaż. Makarony, dzięki swojej różnorodności oraz elastyczności Ci w tym pomogą.
Przykład: Wprowadzasz do menu kaczkę? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w specjałach zaoferować ją z pappardelle. Ten szeroki, płaski makaron pochodzący z Toskanii, znakomicie komponuje się z mięsem, podkreślając jego smak i teksturę.
Jak zwiększyć profitowość dań? Monitoruj wielkość porcji. W Polsce restauracje oferują często porcje w jednym rozmiarze, a ich waga waha się od 300 do 450 gram. Dlatego sprawdzaj, czy talerze wracają puste, aby ewentualnie zmniejszyć rozmiar potrawy.
Zaoferuj pasty w 2 rozmiarach. Mniejsza porcja stanowi znakomite rozwiązanie jako pierwsze danie, porcja dla dziecka, przekąska na brunch. Wyceń mniejszą porcję tak, aby nadal przynosiła oczekiwany zysk i nie traciła na swej atrakcyjności. Klienci doceniają takie rozwiązania. Co ciekawe, ten zabieg zwiększa elastyczność menu i jego różnorodność, bez dodawania do niego kolejnych produktów.

Ciekawostka: W 2012 roku tytuł dania roku w Wielkiej Brytanii zostało caccio a pepe, czyli połączenie makaronu, sera pecorino i pieprzu.
Weź udział w MakaronoManii
Jeśli serwujesz dania makaronowe w swojej restauracji, weź udział w konkursie „MakaronoMania” i walcz o głosy swoich gości na Twoje danie!