Menu

Burger roślinny - tak dobry jak mięsny

Obalamy mit, że burger roślinny nie może smakować tak dobrze, jak mięsny. W ostatnich latach widzimy, jak dynamicznie zmienia się rynek produktów roślinnych. Dzięki nowościom, możemy stworzyć dania wyglądające i smakujące przynajmniej tak dobrze, jak mięsne odpowiedniki.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kuchnią roślinną, przy wdrażaniu bezmięsnych dań warto oprzeć się na solidnych fundamentach. Sprawdź kurs Akademii UFS „Opanowanie kuchni wegańskiej”, który uzbroi Cię w niezbędne podstawy do dalszych eksperymentów.

Jeśli natomiast pierwsze kroki już za Tobą, zapewne wiesz, że niekiedy wystarczy drobna zmiana w recepturze burgera lub w sposobie jego przygotowania oraz wybór składników najwyższej jakości, by stworzyć kompozycję, którą pokochają Twoi goście. Co warto ulepszyć?

Perfekcyjny wegański burger to perfekcyjny kotlet z roślinnego mięsa

Czasy „papierowego” wegańskiego burgera z ciecierzycy lub z buraka już minęły. Nadeszła nowa generacja roślinnych kotletów. Warto wybierać te najlepszej jakości, ponieważ smakiem, aromatem i teksturą niemal idealnie imitują mięso, dzięki czemu spełnią oczekiwania nawet najbardziej surowych gości. Doskonałym wyborem z pewnością będzie   Jak Burger Supreme (Raw No Beef Burger) – nowy produkt popularnej roślinnej marki The Vegetarian Butcher, który smakuje każdemu.

Podczas konsumpcji burgera z Jak Burger Supreme (Raw No Beef Burger) The Vegetarian Butcher Twoi goście będą mieli wrażenie, że spożywają tradycyjny, mięsny kotlet. Nic dziwnego! Przed smażeniem The Vegetarian Butcher Jak Burger Supreme posiada kolor, teksturę oraz strukturę tłuszczu surowego mięsa. Po usmażeniu burger nabiera chrupiącej skórki oraz delikatnego wnętrza. Zyskuje również wyrazisty aromat i mięsny smak, który znamy od dzieciństwa.

 

Jak przygotować idealny kotlet do wegańskiego burgera

Dzięki temu smakuje miłośnikom mięsa, którzy spożywają je regularnie, ale chcą redukować ilość produktów pochodzenia zwierzęcego w swojej diecie. Idealnie sprawdza się też przy goszczeniu fleksitarian, wegetarian i wegan, zwłaszcza tych, którzy tęsknią za mięsnym smakiem potraw. Dla nich warto przygotować klasyczną kompozycję, jak w naszym przepisie na podwójnego wegańskiego burgera.

Aby przygotować idealnego burgera roślinnego, wystarczy rozmrozić Jak Burger Supreme (Raw No Beef Burger) The Vegetarian Butcher, usmażyć go i podać w bułce z dodatkami. Nie musisz zmieniać procedur i receptur, dobierać odpowiednich przypraw ani szukać personelu z doświadczeniem w kuchni roślinnej.

Jak Burger Supreme (Raw No Beef Burger) The Vegetarian Butcher świetnie sprawdza się w burgerowniach, barach szybkiej obsługi i bufetach samoobsługowych, w cateringach dietetycznych i u dostawców diet pudełkowych, a także w restauracjach z obsługą i restauracjach hotelowych.

Idealna bułka do burgera roślinnego

Czas na pieczywo – jego jakość jest bowiem równie ważna, co jakość kotleta oraz innych dodatków i sosów.

Choć gotowe pieczywo to duża wygoda, nigdy nie będzie smakować tak, jak bułki z własnego wypieku. Stawiając na pieczywo swojej produkcji, możemy być pewni jego składu i jakości oraz dowolnie eksperymentować ze smakami i dodatkami. Jeśli poinformujemy gości o tym, że nasze bułki pochodzą z własnego, rzemieślniczego wypieku, możemy liczyć na to, że jeszcze nie raz wrócą skosztować naszego pieczywa.

Jakie rodzaje pieczywa do burgerów warto rozważyć?

  1. Klasyczna bułka z sezamem.
  2. Bułka maślana lub mleczna – w wersji roślinnej przygotuj je z dodatkiem roślinnego masła, mleka roślinnego lub roślinnego mleka w proszku.
  3. Brioszka – słodka bułka maślana z roślinnym masłem zamiast tradycyjnego.
  4. Bułka z melasą o słodkawym posmaku i pięknym, bursztynowym kolorze.
  5. Bułka preclowa – najpierw gotowana w wodzie z sodą oczyszczoną, a następnie obsypana gruboziarnistą solą przed pieczeniem.
  6. Kolorowa bułka, barwiona węglem roślinnym, sokiem z buraka, kurkumą lub liśćmi szpinaku.
  7. Bułka graham lub z ziarnami.
  8. Bułka bezglutenowa.
  9. Bułka ziemniaczana. 

Jeśli korzystasz z gotowego pieczywa dostępnego u dystrybutorów, koniecznie przeczytaj jego skład przed podaniem burgera. Bułki mogą zawierać mleko, maślankę lub masło oraz jajka, które są wykluczane w diecie wegańskiej. Przetestuj te, które są roślinne, i wybierz rodzaj, który jest najbardziej zbliżony do pieczywa, w którym podajesz mięsne burgery.

Dodatki i sosy do wegańskiego burgera wieńczą dzieło

Chcąc poprawić smak roślinnego burgera, warto zweryfikować kompozycję dodatków i sosów naszych burgerów w obowiązującym menu. Dobrze jest przygotować ofertę zarówno dla miłośników klasyki, jak i kulinarnych eksperymentatorów. Dzięki temu każdy będzie mógł skosztować Twojego burgera roślinnego.

Tradycyjne kompozycje burgerowe, które warto rozważyć w wersji wegańskiej:

  • klasyczny – sałata lodowa, pikle z ogórka, pomidor, cebula i sos burgerowy,
  • cheeseburger – klasyczny wzbogacony roślinną alternatywą dla sera,
  • BBQ – klasyczny z sosem BBQ zamiast burgerowego. Możesz dodać do niego alternatywę dla bekonu przygotowaną z marynowanych i pieczonych chipsów kokosowych, skórek banana czy boczniaków lub z papieru ryżowego.

Warto też tę klasykę czasem przełamać autorskim dodatkiem lub sosem, tak jak w tym przepisie na wegańskiego burgera z karmelizowaną cebulą i sosem miodowo-musztardowym.

Burgery wegańskie w nowoczesnym wydaniu kuchni świata

Przygotowując swoje autorskie menu, możesz zainspirować się kuchniami świata. Jak oddać ich smaki w roślinnym burgerze?

  • Burger włoski – dodaj suszone pomidory i plaster grillowanego bakłażana oraz roślinne pesto.
  • Burger grecki – wzbogać go o oliwki kalamata oraz roślinny sos tzatziki.
  • Burger francuski – postaw na konfiturę z czerwonej cebuli oraz sos z musztardy dijon.
  • Burger meksykański – dodaj salsę z pomidorów (lub z mango!), guacamole oraz pokruszone nachosy.
  • Burger koreański – wzbogać smak burgera pikantnym kimchi, szczypiorem i prażonym sezamem.
  • Burger japoński – postaw na warzywa w tempurze oraz sos teriyaki.

Pikle – niezbędny dodatek do każdego burgera

Świetnym dodatkiem do wszelkiego rodzaju burgerów są piklowane warzywa. Jednymi z lepszych są piklowana czerwona kapusta i piklowana czerwona cebula.

Przy komponowaniu dodatków i sosów do burgera pierwszą zasadą powinna być dostępność. Wybieraj te składniki, o których wiesz, że zawsze będziesz miał do nich dostęp i że będą one świeże i autentyczne. To te czynniki świadczą o finalnej jakości burgera i są wyznacznikiem jego smaku.

Strona Główna
Produkty
Przepisy
Wiedza
Menu