Gdy prowadzisz kuchnię komercyjną, pamiętanie o alergiach i preferencjach wszystkich gości może być trudne. Dlatego opracowaliśmy praktyczną listę kontrolną dla pracowników zaplecza i frontu restauracji, która ułatwi im właściwe postępowanie.
- 
                
                
Lista kontrolna dla kierownictwa — obsługa gości z alergiami lub nietolerancją glutenu
- Czy pracownicy mają świadomość specjalnych wymagań dietetycznych?
 - Czy jest dostępny program szkoleń w celu poprawy świadomości personelu?
 - Czy opracowano plan ciągłego szkolenia na temat nowych procedur i nowych alergii?
 - Czy zastosowano proces certyfikacji, którym można pochwalić się gościom?
 - Czy przygotowano plan działania w przypadku wystąpienia ciężkiej reakcji alergicznej u gościa restauracji?
 - Co robią inne restauracje w zakresie serwowania posiłków wolnych od alergenów?
 
Lista kontrolna dla pracowników frontu restauracji — komunikacja z gośćmi i kuchnią
- Czy szczególne wymagania żywieniowe gości są dokładnie omawiane?
 - Czy są dokładnie wyjaśniane pracownikom kuchni?
 - Czy coś jeszcze należy wyjaśnić gościom po uzyskaniu informacji zwrotnej z kuchni?
 - Czy podczas serwisu kuchnia może potwierdzić zastosowanie się do szczególnych wymagań?
 - Czy doświadczenie klienta po otrzymaniu dania i po zakończonym posiłku potwierdza, że wszystko zostało zrobione właściwie?
 - Czy zaobserwowano cokolwiek, o czym można by poinformować kierownictwo, aby udoskonalić proces komunikacji?
 
Lista kontrolna dla pracowników kuchni — przygotowywanie bezpiecznych posiłków dla osób z alergiami lub nietolerancją glutenu
- Czy wszystkie produkty są wyraźnie oznaczone?
 - Jakie składniki w menu często powodują reakcje alergiczne?
 - Czy są dania, które można łatwo zmodyfikować dla gości mających szczególne wymagania dietetyczne?
 - Jakich produktów/dań nie można zmodyfikować dla gości mających szczególne wymagania dietetyczne?
 - Czy wydzielono obszar kuchni lub elementy wyposażenia w celu zapobiegania zanieczyszczeniu krzyżowemu alergenami?
 - Czy wdrożono system pozwalający wyraźnie oddzielić zamówienia zwykłe od tych dla gości ze szczególnymi wymaganiami?
 - Czy podczas wydawania dań do serwisu potwierdzono ich przygotowanie zgodnie ze szczególnymi wymaganiami?