Menu

Menu burgerowni – dostosuj je do gości zamawiających z dostawą

Czasy bułki z kotletem, ogórkiem i ketchupem już dawno minęły. Goście poszukują albo rzemieślniczych burgerów wysokiej jakości, albo innowacji w recepturach, dzięki którym poznają nowe smaki.

Burgery online, czyli wykorzystanie platform do zamawiania jedzenia

Co więcej, zamawiając dania przez platformy delivery, goście mają błyskawiczny dostęp do dziesiątek ofert. Zmniejsza się ich lojalność względem ulubionych restauracji i rośnie chęć spróbowania czegoś nowego. Musimy zatem nieustannie zmieniać menu i proponować nowe dania, dzięki którym utrzymamy zainteresowanie gości i wyróżnimy się wśród konkurencji.

Jakie zmiany warto wdrożyć, aby być na topie w delivery?

Burger na dowóz to nie tylko wołowina

Oczywiście, wołowy burger to klasyk – a klasyki w menu na dowóz należy mieć. Warto jednak testować inne rozwiązania, które mogą naprawdę zachwycić naszych gości.

Możemy więc wprowadzić kanapkę ze smażonym kurczakiem w grubej panierce lub grillowaną piersią z kurczaka w wersji fit. Inną opcją jest stworzenie burgera drobiowego z mielonego mięsa kurczaka lub indyka lub wprowadzenie burgerów rybnych (np. inspirowanych fish&chips) oraz z owocami morza. Inspirację znajdziesz w przepisie na burgera z chrupiącymi krewetkami, kremowym krabem i majonezem jalapeno.

Burgery wegetariańskie i vegańskie - roślinne burgery są w modzie

Zaczynamy zdawać sobie sprawę, że wprowadzenie opcji roślinnych w burgerowni staje się koniecznością. Goście są coraz bardziej otwarci na próbowanie kuchni bezmięsnej. Często okazuje się więc, że jeśli w domu znajduje się osoba unikająca mięsa, wszyscy domownicy zamawiają dania z miejsca, które oferuje potrawy roślinne. Jeśli nie będziemy ich posiadać, zyska na tym tylko nasza konkurencja.

Burgery możesz zrobić samodzielnie – z seitanu, strączków, kasz czy warzyw korzeniowych, ale na szczęście nie musisz. Wystarczy, że u swojego dostawy zamówisz Jak Burger The Vegetarian Butcher, których smak i konsystencja nie odbiegają od mięsnych. Dzięki temu przygotujesz roślinne burgery jeszcze szybciej niż tradycyjne.

Burger miesiąca i burgery sezonowe –  postaw na krótkie serie

Tworząc czasowe menu, dostępne na przykład w weekend, przez tydzień, albo miesiąc wytworzymy u naszych gości poczucie ekskluzywności oraz konieczności pospieszenia się, aby spróbować ciekawej propozycji. Dzięki temu mamy szansę utrzymać zainteresowanie naszym menu na dłużej.

W tworzeniu krótkich serii, warto postawić na modne tematy (np. kiszonki, olejek CBD) oraz menu sezonowe. Możesz albo całkowicie zmienić menu, albo wprowadzić kilka zmian – na przykład proponując nowe dodatki oraz sosy. Do tematu azjatyckiego pasuje na przykład sos na bazie przecieru mango i Majonezu Hellmann’s do dekoracji , a w menu jesiennym możesz połączyć Majonez Hellmann’s do dekoracji z purée dyniowym, imbirem i gałką muszkatołową.

Opakowania do burgerów na wynos 

Im częściej goście zamawiają dowóz potraw do domu, tym większą wagę przywiązują do tego, jak jedzenie jest zapakowane. Zamawiając z różnych miejsc dostrzegają najlepsze praktyki na rynku, dlatego niezwykle ważne jest, aby zwrócić uwagę na nasze opakowania i zastanowić się, czy są odpowiednie dla naszych gości.

Opakowania styropianowe do burgerów na wynos

Korzystne cenowo oraz dobrze trzymające ciepło opakowania styropianowe zostały zakazane przez tzw. Dyrektywę plastikową. Możemy je stosować do 3 lipca 2021 roku, o ile wciąż posiadamy je w magazynach.

Burgery w opakowaniach papierowych i biodegradowalnych

Alternatywą dla nich są modne i biodegradowalne opakowania trzcinowe. Ich ceny są jednak wysokie, przez co – zwłaszcza teraz, gdy liczy się redukcja każdego kosztu – mogą nie być dla nas dobrym rozwiązaniem. Dlatego świetnie sprawdzają się opakowania papierowe, występujące w kolorystyce eko lub białej. Można też zamówić je z nadrukiem, np. z naszym logo i instrukcją podgrzania, dzięki czemu wzmocnią wizerunek marki naszej restauracji.

Jedynym minusem opakowań papierowych jest mniej skuteczne trzymanie ciepła niż w kartoniku ze styropianu. Aby ograniczyć wychładzanie, można dodatkowo zawinąć burgera w papier lub półpergamin z folią aluminiową. Warto zostawić jednak przestrzenie, przez które będzie mogła uciekać para wodna, dzięki czemu burger nie zaparuje i nie zmięknie.

Promocje na burgery z dowozem – bez nich ani rusz

W przestrzeni platform obsługujących zamówienia na dowóz jesteśmy otoczeni konkurencją. Inaczej niż podczas „normalnej” wizyty w burgerowni, tu gość ma możliwość zamówienia z wielu miejsc. Aby wygrać wyścig o zamówienie, musimy kusić nie tylko wyjątkowym menu, ale także dobrą ceną.

W delivery świetnie sprawdzają się promocje 2+1 (czyli zamów dwa burgery, trzeci otrzymasz gratis) lub 1+1 (częściej dotyczy to tańszych dodatków, np. frytek czy surówki coleslaw). Warto wprowadzić też promocję na zestawy, czyli zniżkę przy zamówieniu burgera, dodatku i napoju.

Stosując promocje, zwrócimy na siebie uwagę i zachęcimy gości do sprawdzenia naszego menu, w którym znajdą oryginalne i smakowicie brzmiące propozycje. Mamy wtedy większą szansę na to, że dojdzie do zamówienia i będziemy mogli zachwycić gości kulinarnym doświadczeniem: smakiem i konsystencją naszych dań oraz ekologicznym opakowaniem, które trzyma ciepło.

Chcesz rozszerzyć swoją ofertę na wynos? Myślisz o kuchni azjatyckiej? To świetnie! Sprawdź kurs online Akademii UFS „Chińskie dania i street food”, dzięki któremu poznasz tajniki chińskiej kuchni. Powodzenia!

Menu
Strona Główna
Produkty
Przepisy
Wiedza