Menu

Promocja restauracji – 9 pomysłów

Podziel się wiedzą

Podziel się wiedzą

Coraz więcej osób nie tylko chodzi do restauracji, ale też interesuje się gotowaniem, produktami oraz technikami kulinarnymi. I coraz lepiej gotuje w domu. Dlatego ciekawym pomysłem na promocję restauracji jest podzielenie się przepisami lub swoją wiedzą gastronomiczną z gośćmi.

Przykłady: warsztaty kulinarne, przepisy umieszczane w mediach społecznościowych, instruktażowe filmy wideo z przygotowania dania.

Zniżka rodzinna

Zniżka rodzinna

Dla wielu rodzin wyjście do restauracji to duże koszty – wszak trzeba kupić kilka dań i zapłacić za nie z jednego portfela. Dlatego zniżka dla rodzin to świetny pomysł, aby zachęcić je do częstszych wizyt.

Przykład: danie dla dziecka 50% taniej.

Promocja restauracji 3+1

Promocja restauracji 3+1

Wprowadzenie promocji polegającej na podaniu jednej porcji gratis przy zamówieniu trzech to potężne narzędzie, gdy chce się zwiększyć liczbę gości odwiedzających lokal.

Zaproś świętujących

Zaproś świętujących

Każdy lubi upominki – zwłaszcza otrzymywane podczas świętowania ważnych dla siebie dni. Dlatego warto włączyć się w świętowanie razem z gośćmi i podkreślić wagę ich dnia. Będą zachwyceni!

Przykłady: darmowy deser z okazji urodzin, imieninowa zniżka, dwa kieliszki szampana podczas zaręczyn.

Wykorzystaj potencjał świąt

Wykorzystaj potencjał świąt

Zaproponuj zniżkę na wybrane danie przygotowane specjalnie z konkretnej okazji lub dodaj coś kojarzącego się ze świętem do zamówienia.

Przykłady: trufle dla mam na Dzień Matki, zniżka na dania z dynią z okazji Halloween.

Wesprzyj lokalne wydarzenie

Wesprzyj lokalne wydarzenie

Lokalne wydarzenia to arena, na której możesz dać się poznać potencjalnym gościom. Uczestnictwo w nich to sposób na bezpośrednie zaproszenie nowych osób do swojej restauracji.

Przykłady: targi jedzeniowe, jarmarki świąteczne, wydarzenia muzyczne i sportowe.

Zaproś psy na ucztę

Zaproś psy na ucztę

Psy są mile widziane w Twoim lokalu? To świetnie. Na pewno udostępniasz im świeżą wodę – ale możesz pójść też krok dalej. Właściciele psów będą zachwyceni, jeśli dla swojego czworonoga otrzymają miseczkę z przysmakami. Możesz liczyć na wiele postów w mediach społecznościowych i na opinie od lokalnych blogerów.

Wejdź we współpracę z inną restauracją

Wejdź we współpracę z inną restauracją

Dlaczego miałbyś współpracować z konkurencją? Po to, by zwiększyć liczbę osób, które dowiedzą się o Twoim lokalu. Zostanie on im polecony przez restaurację, którą lubią – to sygnał, że i u Ciebie zjedzą potrawy, z których będą zadowoleni.

Przykład: jedno danie od szefa kuchni z innej restauracji.

Zrób kolację charytatywną

Zrób kolację charytatywną

Budowanie wizerunku poprzez wspieranie potrzebujących to jedna z dróg, którą możesz przyjąć. Pomogą Ci w tym kolacje charytatywne, z których zysk przekażesz na wybrany wcześniej cel. Dobrze, żeby był on medialny, aktualnie dyskutowany i rozpoznawalny wśród gości.

Zapoznaj się również z innymi inspiracjami na skuteczny marketing restauracji.
Menu
Strona Główna
Produkty
Przepisy
Wiedza