Dieta dobra dla trawienia to taka, która opiera się na pełnym ziarnie, warzywach i owocach, chudym białku oraz zdrowych tłuszczach. Podczas jej stosowania należy unikać tłuszczu zwierzęcego, jajek i glutenu. W jakie produkty należy zaopatrzyć swoją kuchnię szykując menu dla gości preferujących zdrowe potrawy?

Produkty bogate w błonnik

Błonnik to substancja roślinna, która nie ulega trawieniu lub wchłonięciu przez układ pokarmowy. Nie tylko wydłuża on poczucie sytości po posiłku, ale też redukuje poziom cholesterolu, zmniejsza stężenie glukozy w krwioobiegu i reguluje poprawne funkcjonowanie jelit.

W które produkty bogate w błonnik zaopatrzyć kuchnię?

Zielone liście, czosnek i cebula

Warzywa liściaste – sałaty, szpinak czy jarmuż – są doskonałe dla naszego zdrowia. Mają niewiele kalorii, dużo błonnika i wiele składników odżywczych, takich jak kwas foliowy czy witaminy C, K i A.

Co ciekawe, zawierają również rodzaj cukru, który wspiera nasze trawienie. Odpowiada on za utrzymanie idealnego mikrobiomu jelitowego – czyli ilości i proporcji bakterii trawiennych.

Zaskoczeniem może być to, że niektóre badania wskazują czosnek i cebulę za warzywa, które wzmacniają układ trawienny i funkcje jelit.

Jeśli natomiast używasz cebuli po to, by nadać potrawie głęboki smak, spróbuj Knorr Professional Primerbę z pieczonej cebuli, której odrobina wystarczy, by nadać potrawom karmelizowanego smaku.

Wodorosty, glony i algi

Do „morskich warzyw” należą między innymi nori, kombu, wakame, spirulina czy chlorella. Są obecne w kuchni w wielu formach – płatów do sushi, suszonych kawałków czy proszku.

Poza niesamowitym smakiem mają też właściwości zdrowotne. Niektóre badania wykazały, że działają jako prebiotyki – czyli pomagają rozwijać zdrowe bakterie w naszych jelitach.

Twoi goście wybierają zdrowe potrawy? Sprawdź, czym możesz ich zaskoczyć! Polecamy kurs Akademii UFS „Wprowadzenie do zdrowej kuchni”, który krok po kroku wyjaśni, jak przygotowywać dania dobre zarówno dla kubków smakowych, jak i zdrowia oraz samopoczucia.