Co z restauracją w trakcie epidemii wirusa? | Unilever Food Solutions

Odbiór własny

Możemy umożliwić gościom złożenie zamówienia i odebranie go w naszym lokalu. Brzmi prosto: potrzebujemy do tego telefonu lub dostępu do Messengera oraz opakowań na wynos. Kluczowa jest jednak tutaj komunikacja z gośćmi, tak, żeby jak najwięcej z nich powiadomić o możliwości zamówienia jedzenia na wynos.

Warto zachować bezpieczne warunki odbioru. Mamy kilka opcji do wyboru:

  • Ustalenie, ile osób może maksymalnie znajdować się w jednym czasie w lokalu – najlepiej nie więcej niż dwie.
  • Wydzielenie strefy buforowej, w której będą znajdować się zamówienia do odbioru – w innym pomieszczeniu niż w tym, w którym pracuje personel.
  • Odbiór zamówień tylko na zewnątrz budynku, by uniknąć infekcji spowodowanej spotkaniem w zamkniętym pomieszczeniu.

Konieczne jest też udostępnienie gościom płatności bezdotykowych (kartą płatniczą lub telefonem) oraz każdorazowo dezynfekować terminal po transakcji.

Jedzenie z dostawą

Druga opcja to samodzielne dostarczanie zamówień gości do ich domów lub biur. Wymaga to samochodu zatwierdzonego do transportu żywności przez Sanepid – jeśli takowego nie mamy, możemy poprosić Sanepid o zgodę na dostawy skuterem lub rowerem w termotorbach.

W przypadku jedzenia z dostawą dobrze jest przyjąć zasadę dostawy bezkontaktowej – czyli dostarczenia zamówienia pod drzwi, najlepiej na zewnątrz budynku. O tym, że jest ono gotowe do odebrania, może świadczyć zwykły dzwonek do drzwi albo SMS lub telefon. Dzięki temu nie będziemy narażać naszych dostawców i klientów na infekcję.

Jeśli posiadamy terminal mobilny, korzystajmy tylko z niego. Nie stosujmy gotówki, która jest nośnikiem wirusa. Pamiętajmy o dezynfekcji po każdej transakcji kartą!

Aplikacje do zamawiania jedzenia

Ostatnią drogą jest nawiązanie współpracy z wieloma na rynku aplikacjami do zamawiania jedzenia, takich jak:

  • Pyszne.pl,
  • PizzaPortal,
  • Uber Eats,
  • Głodny.pl,
  • Glovo.

Dzięki aplikacjom do zamawiania jedzenia nie musimy troszczyć się o własne dowozy czy obecność gości w lokalu podczas odbierania zamówień. Obecność w aplikacjach ułatwia też kontakt z klientami – dzięki nim jesteśmy widoczni jako dostępni i możemy liczyć na zamówienia bez intensyfikacji promocji.

W jaki sposób zorganizować bezpieczny odbiór zamówień przez kurierów? Przygotuj strefę buforową, w której nie pracuje Twój personel – może być to sala restauracyjna lub jej przedsionek. Tam pracownicy mogą zostawiać zamówienia dla kurierów, którzy samodzielnie będą je odbierać.

Informujmy o bezpieczeństwie!

Goście restauracji mogą obawiać się o bezpieczeństwo ich żywności – a naszym zadaniem jest zapewnienie ich, że korzystając z jedzenia na wynos nie są narażeni na infekcję wirusem. Dlatego informujmy o stosowaniu rękawiczek jednorazowych i płynów dezynfekcyjnych, korzystaniu z płatności i dostaw bezdotykowych. To nasze orędzie w walce o kolejne zamówienia naszych gości.

Przeczytaj również artykuł o poradach na temat higieny osobistej i bezpieczeństwa w kuchni oraz sprawdź, czy twoje dania na dowóz są bezpieczne