Zdrowe przekąski – czym zadowolić pierwszy głód gości restauracji? | Unilever Food Solutions

Zdrowe przekąski – co wybrać?

Z czego przygotować zdrowe przystawki? Oto wybór naszych Szefów Kuchni.

Poszukując produktów do przygotowania zdrowych przystawek, warto skupić się na tych zawierających jak najwięcej witamin oraz mikro- i makroelementów. Lepiej wybierać te o niskiej zawartości tłuszczu – wyjątkiem są tutaj orzechy i ziarna, które są niezwykle wartościowe pod względem odżywczym.

Wśród technik obróbki lepiej zrezygnować ze smażenia i gotowania na rzecz grillowania i przygotowywania na parze.

Arabskie pasty

Zestaw arabskich past podanych ze świeżymi warzywami oraz własnej roboty pełnoziarnistą pitą to świetny pomysł na zdrową przystawkę.

Jakie pasty możemy przygotować na zdrową przekąskę?

Hummus

Hummus

Popularna arabska pasta o kremowej konsystencji, składająca się z gotowanej ciecierzycy, tahini oraz cytryny. Niekiedy przyprawia się ją czosnkiem oraz podaje posypaną zatarem – mieszanką sumaku, prażonego sezamu i ziół.

Muhammara

Muhammara

Pasta z pieczonej papryki i orzechów włoskich. Najlepiej przyprawić ją odrobiną melasy z granatów, która podkreśli słodycz papryki.

Baba ganoush

Baba ganoush

Pasta z miąższu opalanego w piecu bakłażana, który rozdrabnia się z tahini, cytryną i czosnkiem. Najlepiej podawać schłodzoną – wtedy ujawnia swój wyjątkowy dymny aromat.

Labneh

Labneh

Świeży ser przygotowywany z gęstego jogurtu. Można podawać go na różne sposoby: w formie kulek otoczonych ziołami, plastrów podanych na pieczywie lub rozsmarowany na talerzu z oliwą.

Trudno wyobrazić sobie kuchnię Bliskiego Wschodu bez aromatycznych przypraw – w tym bez kminu rzymskiego. Spróbuj aromatycznego Kminu rzymskiego mielonego z Indii Knorr, by otrzymać autentyczny smak arabskich potraw.

Owoce morza na topie

Goście szukający zdrowych przekąsek chętnie skuszą się na owoce morza – posiadają niewiele tłuszczu i dużo białka, witaminy z grupy B i inne składniki odżywcze.

Oto kilka propozycji naszych Szefów Kuchni na zdrowe przekąski z owoców morza.

  • Ostrygi pieczone z pomidorami koktajlowymi i czosnkiem
  • Połówki awokado nadziewane grillowanymi krewetkami
  • Grillowane krewetki podawane na plastrze ogórka z kremowym serkiem
  • Kalmary grillowane w marynacie miodowej
  • Szaszłyki z krewetek na sałacie
  • Carpaccio z ośmiornicy

Azjatyckie smaki

Kuchnie Dalekiego Wschodu posiadają wiele potraw opartych o zdrowe składniki i niskotłuszczowe formy obróbki. Zainspiruj się naszymi propozycjami.

  • Gotowane strąki edamame z prażonym sezamem

Edamame to coraz częściej dostępna zielona soja, wyglądem przypominająca nieco zielony groszek w strąkach. Można podawać ją wyłuskaną lub w strąkach, z czosnkiem lub chili, jako przystawkę lub element sałatki czy poke bowl.

  • Spring rolls podawane z sosem orzechowym

Świeże rolki z papieru ryżowego można nadziać między innymi julienne z warzyw okopowych, szatkowaną kapustą, makaronem ryżowym, azjatyckimi grzybami, liśćmi ziół, a nawet kawałkami owoców (mango lub truskawek). Jeśli chcemy przygotować pożywniejszą przystawkę, warto dodać do nich grillowane marynowane tofu lub krewetki.

  • Tatar z tuńczyka

Posiekany tuńczyk doprawiony sosem sojowym i rybnym jest najczęściej podawany z imbirem oraz posypką z prażonego sezamu. Niekiedy towarzyszy mu posiekane awokado lub pasta z niego – na przykład z dodatkiem wasabi.

Pogłęb swoją wiedzę! Kurs Akademii UFS "Wprowadzenie do zdrowej kuchni" powstał z myślą o Szefach kuchni, którzy gotują naprawdę zdrowo. Dzięki niemu nauczysz się technik kulinarnych zachowujących składniki odżywcze produktów oraz poznasz sekrety tworzenia odżywczych dań. Sprawdź już teraz!