Sosy i zupy w diecie bez laktozy | Unilever Food Solutions

Kremowe sosy bez laktozy

Kremowe sosy – klasyczny sos biały, sos alfredo czy beszamel – tradycyjnie zawierają produkty z wysoką zawartością laktozy, jak mleko czy śmietana. Jednak wcale nie oznacza to, że nie możemy przygotować ich w wersji dla osób niejedzących laktozy.

Beszamel bez laktozy

Gładki, kremowy i pachnący gałką muszkatołową beszamel to sos, bez którego nie wyobrażamy sobie lasagne czy moussaki. Świetnie wypada także z filetem z łososia lub blanszowanymi warzywami sezonowymi.

Wersję bez laktozy możemy przygotować wymieniając dwa składniki: krowie mleko na napój roślinny (np. sojowy bez cukru) oraz masło na bezmleczną margarynę dobrej jakości. 

Sos śmietanowy

Jak zastąpić śmietanę w sosach? Możesz wykorzystać do tego tłuste mleko kokosowe lub przygotować własną alternatywę z namoczonych i zmiksowanych na gładko orzechów nerkowca.

Obie opcje mają swoje mankamenty: w pierwszej mleko kokosowe zmienia delikatnie smak potraw, a druga jest czasochłonna. Dlatego możesz zdecydować się na gotowy produkt będący roślinną alternatywą śmietany – Florę Plant 15% lub Florę Plant 31%, które zapewnią kremową konsystencję i pyszny, śmietanowy aromat

Zupy bez laktozy

Wiele tradycyjnych przepisów na zupy nie zawiera laktozy – ale zdarza się, że chcemy przygotować te, które wymagają użycia mleka lub śmietany. Czym możemy je zastąpić?

  • Napojami roślinnymi, np. sojowym, migdałowym czy ryżowym
  • Mlekiem kokosowym
  • Zmiksowanym na gładko silken tofu
  • Gotową roślinną alternatywą dla śmietany Florą Plant 15% lub Florą Plant 31%

 

Chcesz mistrzowsko gotować dla osób, które nie jedzą produktów mlecznych? Sprawdź kurs Akademii UFS „Opanowanie kuchni wegańskiej”, w którym poznasz produkty i techniki wykorzystywane w kuchni wykluczającej produkty odzwierzęce.