Śniadania bez glutenu – 10 pomysłów | Unilever Food Solutions

Bezglutenowe śniadanie wytrawne – co podać?

Śniadanie angielskie w nowej odsłonie

Śniadanie angielskie w nowej odsłonie

Zainspiruj się tradycyjnym angielskim śniadaniem i przygotuj zestaw bezglutenowy. Mogą się w nim znaleźć: jajka sadzone, grillowanie pomidory, smażone pieczarki, chrupiący boczek lub inne wędliny oraz krokiet ziemniaczany.

Muffin jajeczny w boczku

Muffin jajeczny w boczku

Wyłóż formę do muffinów plastrami boczku, w środek wlej jajko z dodatkami i przyprawami, zapiecz. Wyśmienite śniadanie bez glutenu gotowe! Podawaj posypane szczypiorkiem i mieszanką sałat.

Szakszuka na tysiąc sposobów

Szakszuka na tysiąc sposobów

Klasyczna szakszuka to świetny pomysł na bezglutenowe śniadanie. Jeśli znudziła Ci się jej klasyczna wersja, możesz stworzyć jej wariacje, np. meksykańską (z fasolą, kukurydzą i jalapeño) czy polską (z wiejską kiełbasą i bryndzą).

Śniadaniowa buddha bowl

Śniadaniowa buddha bowl

Buddha bowl, czyli miska z wieloma składnikami, to wyraźny trend gastronomiczny. W wersji śniadaniowej proponujemy podać w niej jajecznicę, quinoa, pieczone bataty, guacamole i świeże warzywa.

Chcesz poznać tajniki tworzenia pożywnych, pięknych i wyśmienitych w smaku buddha bowl? Sprawdź kurs Akademii UFS "Wprowadzenie do zdrowej kuchni", gdzie zdradzamy sekrety najlepszych misek pełnych kolorów i smaków.

Śniadanie po azjatycku

Śniadanie po azjatycku

Chcesz zaskoczyć swoich gości? Zaproponuj im azjatyckie śniadanie bez glutenu – jajko sadzone podane na ryżu z pikantną grillowaną wołowiną.

W tej potrawie mięso musi być naprawdę dobrze przyprawione. Użyj Przyprawy do mięs Knorr Professional, która zawiera tylko naturalne składniki i jest pozbawiona glutenu. To będzie prawdziwa uczta!

Bezglutenowe śniadanie na słodko – co podać?

Owsianka na bogato

Owsianka na bogato

Cóż, owsiankę potrafi zrobić każdy – ale nie każdy jest w stanie ją mistrzowsko podać. Dlatego jeśli chcesz włączyć ją do swojego śniadaniowego menu bez glutenu, postaw na odpowiednią prezentację. Wykorzystaj sezonowe i egzotyczne owoce, zioła lub przyprawy.

Pamiętaj, żeby wykorzystać certyfikowane płatki bez glutenu, gdyż tradycyjne mogą być nim zanieczyszczone.

Omlet z konfiturą i sałatką owocową

Omlet z konfiturą i sałatką owocową

Omlet na słodko to ciekawa alternatywa dla pancake’ów. Najlepiej komponuje się z konfiturą z czerwonych owoców, dżemem pomarańczowym lub figowym. Do tego miska świeżych owoców i zdrowe śniadanie gotowe.

Gofry gryczane z kompotem z owoców kaki i lodami

Gofry gryczane z kompotem z owoców kaki i lodami

Mąka gryczana świetnie nadaje się do przyrządzenia gofrów – wychodzą lekkie, puszyste i posiadają piękny bursztynowy kolor. Możesz podać je z dowolnymi owocami, sosami, a nawet lodami.

Smoothie bowl

Smoothie bowl

Moda na smoothie bowl nie mija. Te miseczki wypełnione gęstym, owocowym smoothie i ozdobione świeżymi owocami, granolą, orzechami i ziarnami to dobre śniadanie bez glutenu na początek intensywnego dnia. Dobierając do nich granolę upewnij się, że nie posiada ona glutenu.

Sałatka z egzotycznych owoców

Sałatka z egzotycznych owoców

Egzotyczne owoce – mango, arbuz, marakuja, karambola czy pitaja – mogą być składnikami luksusowej sałatki na bezglutenowe śniadanie. Warto podać ją z jogurtem naturalnym.