1.FANPAGE RESTAURACJI NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE — JAK ULEPSZYĆ SWÓJ PROFIL:

  • ZDJĘCIE PROFILOWE: Użyj logotypu restauracji. 
  • STRONA INTERNETOWA: Dodaj link do strony internetowej restauracji.  
  • MENU: Udostępnij menu. 
  • PRZYCISKI: Dodaj przyciski skrótów, dzięki którym użytkownicy będą mogli szybko zarezerwować stolik lub wyświetlić menu. 
  • TREŚCI: Zamieszczaj wyłącznie treści wysokiej jakości.
  • SPÓJNOŚĆ: Pamiętaj o zachowaniu spójnego stylu, na przykład w zakresie publikowanych treści i rejestru wypowiedzi. 
chef plating burger

2. FACEBOOK I INSTAGRAM — JAK ZWIĘKSZYĆ AKTYWNOŚĆ I ZAANGAŻOWNIE SPOŁECZNOŚCI:

  • HASZTAGI: Hasztagi zwiększają zasięgi. Do każdego postu możesz dodać ich nawet 11. 
  • POLUBIENIA: Zostawiaj polubienia przy treściach innych użytkowników. Zwykle jedno zostawione polubienie przekłada się na jedno otrzymane. 
  • WZMIANKI: Oznaczaj innych kucharzy i restauracje, aby zwiększyć widoczność. 
  • KOMENTARZE: Komentuj zdjęcia na innych branżowych kontach.
  • KONKURSY: Co dwa tygodnie lub co miesiąc zorganizuj konkurs.
  • WIDEO NA ŻYWO: Włącz wideo na żywo do swojej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. 
  • MODERACJA I ODPOWIEDZI: Moderuj wszystkie komentarze — wyciągaj wnioski z tych konstruktywnych i ukrywaj te szkodliwe. 
  • OZNACZENIA GEOGRAFICZNE: Oznaczaj lokalizacje, zwłaszcza swojej restauracji, we wszystkich treściach zamieszczonych na swoim profilu. 
instagram log in

3. ANALIZA SOCIAL MEDIA – ŚLEDŹ I WYCIĄGAJ WNIOSKI Z ZEBRANYCH DANYCH:  

  • HARMONOGRAM: Wyższe wskaźniki aktywności występują zwykle w środy, czwartki i wtorki.
  • DANE DEMOGRAFICZNE: Dbaj zarówno o mężczyzn, jak i o kobiety, ponieważ obie grupy użytkowników są niemal tak samo aktywne. 
  • DANE DEMOGRAFICZNE: Zwrócenie się ku młodszym odbiorcom pomoże zwiększyć popularność Twoich postów. 
  • STATYSTYKI ORGANICZNE: Wykorzystaj statystyki organiczne na stronie Instagram > Statystyki lub Facebook > Statystyki, aby lepiej zaplanować płatną promocję. 
google analytics dashboard

4. REKLAMA W MEDIACH SPOŁECZNOŚIWYCH— WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE REKLAM NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE:

  • UMIEJSCOWIENIE REKLAM: Użyj opcji Umiejscowienia reklam w Menedżerze reklam, aby dostosować umiejscowienie reklam do swoich celów. 
  • TEST A/B: Wykonaj porównanie dwóch wersji reklamy, aby wybrać tę, która lepiej spełnia wymagania i oczekiwania użytkowników. 
  • WĄSKIE TARGETOWANIE: Kieruj swoje treści do konkretnych odbiorców, np. osób z branży, miłośników jedzenia i tak dalej. 
  • OPTYMALIZACJA I PROMOWANIE TREŚCI: Optymalizuj działania, aby promować treści, które zapewniają najlepsze wyniki. 
  • ANALIZA KONKURENCJI: Bądź na bieżąco z tym, co robią twoi konkurenci. 
facebook business manager