Promocja restauracji – 9 pomysłów

Zaproś psy na ucztę

Zaproś psy na ucztę

Psy są mile widziane w Twoim lokalu? To świetnie. Na pewno udostępniasz im świeżą wodę – ale możesz pójść też krok dalej. Właściciele psów będą zachwyceni, jeśli dla swojego czworonoga otrzymają miseczkę z przysmakami. Możesz liczyć na wiele postów w mediach społecznościowych i na opinie od lokalnych blogerów.

Wejdź we współpracę z inną restauracją

Wejdź we współpracę z inną restauracją

Dlaczego miałbyś współpracować z konkurencją? Po to, by zwiększyć liczbę osób, które dowiedzą się o Twoim lokalu. Zostanie on im polecony przez restaurację, którą lubią – to sygnał, że i u Ciebie zjedzą potrawy, z których będą zadowoleni.

Przykład: jedno danie od szefa kuchni z innej restauracji.

Podziel się wiedzą

Podziel się wiedzą

Coraz więcej osób nie tylko chodzi do restauracji, ale też interesuje się gotowaniem, produktami oraz technikami kulinarnymi. I coraz lepiej gotuje w domu. Dlatego ciekawym pomysłem na promocję restauracji jest podzielenie się przepisami lub swoją wiedzą gastronomiczną z gośćmi.

Przykłady: warsztaty kulinarne, przepisy umieszczane w mediach społecznościowych, instruktażowe filmy wideo z przygotowania dania.

Zaproś świętujących

Zaproś świętujących

Każdy lubi upominki – zwłaszcza otrzymywane podczas świętowania ważnych dla siebie dni. Dlatego warto włączyć się w świętowanie razem z gośćmi i podkreślić wagę ich dnia. Będą zachwyceni!

Przykłady: darmowy deser z okazji urodzin, imieninowa zniżka, dwa kieliszki szampana podczas zaręczyn.

Wykorzystaj potencjał świąt

Wykorzystaj potencjał świąt

Zaproponuj zniżkę na wybrane danie przygotowane specjalnie z konkretnej okazji lub dodaj coś kojarzącego się ze świętem do zamówienia.

Przykłady: trufle dla mam na Dzień Matki, zniżka na dania z dynią z okazji Halloween.

Wesprzyj lokalne wydarzenie

Wesprzyj lokalne wydarzenie

Lokalne wydarzenia to arena, na której możesz dać się poznać potencjalnym gościom. Uczestnictwo w nich to sposób na bezpośrednie zaproszenie nowych osób do swojej restauracji.

Przykłady: targi jedzeniowe, jarmarki świąteczne, wydarzenia muzyczne i sportowe.

Zrób kolację charytatywną

Zrób kolację charytatywną

Budowanie wizerunku poprzez wspieranie potrzebujących to jedna z dróg, którą możesz przyjąć. Pomogą Ci w tym kolacje charytatywne, z których zysk przekażesz na wybrany wcześniej cel. Dobrze, żeby był on medialny, aktualnie dyskutowany i rozpoznawalny wśród gości.

Promocja restauracji 3+1

Promocja restauracji 3+1

Wprowadzenie promocji polegającej na podaniu jednej porcji gratis przy zamówieniu trzech to potężne narzędzie, gdy chce się zwiększyć liczbę gości odwiedzających lokal.

Zniżka rodzinna

Zniżka rodzinna

Dla wielu rodzin wyjście do restauracji to duże koszty – wszak trzeba kupić kilka dań i zapłacić za nie z jednego portfela. Dlatego zniżka dla rodzin to świetny pomysł, aby zachęcić je do częstszych wizyt.

Przykład: danie dla dziecka 50% taniej.

Zapoznaj się również z innymi inspiracjami na skuteczny marketing restauracji.