Oto kilka prostych zasad, o których należy pamiętać, publikując informacje o swoim lokalu:

Co robić:

  • Trzeba poznać specyfikę platformy, z której się korzysta. Twitter jest mniej wizualny niż Instagram, więc treści należy odpowiednio dopasować.
  • Używaj języka i tonu odpowiedniego dla każdej platformy społecznościowej. Facebook jest na luzie, na Instagramie używaj hashtagów, a na Twitterze streszczaj się do minimum. Obserwuj liderów i ludzi z branży, którzy mogą cię inspirować, podpatruj, jak promują siebie i swoje potrawy.
  • Stosuj w swoich postach #hashtagi popularne wśród miłośników sztuki kulinarnej i pasujące do twoich dań, jak na przykład #instagood #restauracja #foodphoto #daniednia. Dzięki temu będzie łatwiej znaleźć twoje dania.
  • Kreuj tożsamość swojego lokalu. Zacznij od hashtagu, #nazwatwojegolokalu
  • Miej świadomość swojej marki i zachowuj się konsekwentnie. Ważne jest być kreatywnym, ale wygląd i klimat twojego lokalu powinny być wyczuwalne w każdym zdjęciu i poście.

Czego nie robić:

  • Nie rób tego sam. Czytaj i obserwuj, co robią w branży inni, podobni do ciebie, i bierz to pod uwagę tworząc własny profil na mediach społecznościowych.
  • Nie twórz długich postów. Pamiętaj, aby  były krótkie, treściwe i sympatyczne. Tak jak i ty, inni też nie mają za wiele czasu.
  • Nie przesadzaj z używaniem #hashtagów.
  • Nie ignoruj swoich fanów. Media społecznościowe nie bez powodu zostały tak nazwane – nie zaniedbuj konwersacji z aktualnymi i przyszłymi klientami.

Kliknij tutaj i dowiedz się jak dzielić się najlepszymi zdjęciami w mediach społecznościowych, #bezfiltra.

 

Znajdź więcej porad i ciekawostek dotyczacych prowadzenia własnej restauracji w GASTROSTREFIE