Ograniczać należy tylko biały cukier. Jeśli zastąpimy go brązowym lub trzcinowym, problem zniknie

Ograniczać należy tylko biały cukier. Jeśli zastąpimy go brązowym lub trzcinowym, problem zniknie

NIE!
Cukier brązowy jest tak samo kaloryczny jak „klasyczny” biały cukier z buraków cukrowych. Tym bardziej, jeśli pod nazwą „cukier brązowy” kryje się nie tyle nierafinowany cukier trzcinowy, (który ma minimalnie więcej składników odżywczych), co rafinowany i zabarwiony na złoty kolor cukier z buraków.

Miód zamiast cukru to zdrowa alternatywa

Miód zamiast cukru to zdrowa alternatywa

TAK / NIE
Z pewnością miód ma więcej składników odżywczych niż biały cukier, ale jest bardziej niż on kaloryczny. 1 łyżeczka miodu ma dwa razy więcej kalorii niż jedna łyżeczka cukru. Tak więc też miód powinien być ograniczany w diecie dzieci.

Czym lepiej słodzić: stewia, ksylitol  czy cukier

Czym lepiej słodzić: stewia, ksylitol czy cukier

Ksylitol, czyli cukier brzozowy, ma o połowę mniej kalorii niż cukier biały. Używając go, trzeba jednak uważać, bo w większych ilościach może przyśpieszać perystaltykę jelit, co może wywołać biegunkę. Korzystniej zdecydować się na stewię – ta pochodząca z Ameryki Środkowej i Południowej roślina jest bardzo słodka i ma zero (!) kalorii.

Dowiedz się więcej o SZKOLNYCH POSIŁKACH