Korporacyjni klienci oczekują przede wszystkim świetnej kuchni – ale to nie jedyne ich potrzeby względem tego jednego z najważniejszych dni w firmowym kalendarzu. Jak obsłużyć ich przed, w trakcie i po cateringu, aby wrócili po więcej?

Wigilia firmowa – ustalenia i oferta

Zadaj dobre pytania i wysłuchaj

Przed stworzeniem oferty na wigilię firmową zapytaj klienta, jakie są jego oczekiwania względem stylu wigilii. Czy ma być wytwornie, czy bardziej na luzie? Czy podanie ma być tradycyjne, czy są gotowi na ciekawy plating? Czy mają jakieś konkretne oczekiwania co do dekoracji cateringu?

Dowiedz się, ile osób w firmie posiada nietolerancje pokarmowe lub nie je poszczególnych produktów – na przykład mleka, mięsa lub glutenu. Pamiętaj, żeby zapewnić im dania w menu nie odstające charakterem od tych dla innych gości.

Sprawdź, jakie warunki techniczne panują w pomieszczeniu, w którym będzie organizowana wigilia firmowa. Być może będą potrzebne przedłużacze i zapas wody.

Przygotuj ofertę

Skonstruuj czytelną ofertę. Liczy się nie tylko menu na wigilii firmowej, ale także to, w jaki sposób je przedstawisz – warto więc pokazać zdjęcia z innych realizacji. Klient chętnie też dowie się więcej o Tobie. Dlatego w ofercie warto zaprezentować postać szefa kuchni i całej firmy cateringowej.

Więcej o tym, jak przygotować ofertę idealną, pisaliśmy w artykule Oferta cateringowa - jak ją napisać?

Wigilia firmowa – w trakcie cateringu

Wigilia firmowa to uroczyste i ważne wydarzenie dla wszystkich gości. Dlatego bądź uważny i ogranicz trzy błędy, które mogą stworzyć nerwową atmosferę.

  1. Bądź wcześniej. Przyjedź na miejsce tak, aby zakończyć wszystkie przygotowania przed przyjściem gości. Widok kręcącej się obsługi rozkładającej dania i zastawę nie jest mile widziany.
  2. Bądź elegancki. Pamiętaj, aby zadbać o piękne dekoracje stołu, estetyczny ubiór obsługi oraz przeszkolić ją z dobrych manier. Nawet jeśli wydarzenie ma „luźny” charakter, utrzymasz jego uroczysty styl.
  3. Bądź poinformowany. Obsługa powinna pomóc gościom w trudnych sytuacjach i znać skład dań, tak, aby osoby będące na różnych dietach mogły uniknąć pomyłek.

Nie zapomnij też o dobrych zwyczajach związanych ze sprzątaniem po cateringu. Rozpocznij je dopiero, gdy wszyscy goście zakończą spotkanie i postaraj się jak najszybciej spakować. Nie zostawiaj bałaganu i doprowadź pomieszczenie do stanu, w którym je zastałeś

Wigilia firmowa – jak Ci poszło?

Tuż po wydarzeniu warto podziękować klientowi i zapytać, co podczas wigilii firmowej podobało mu się najbardziej, a co wymagałoby zmian. To nie tylko sposób na nawiązanie bliższej relacji z klientem, ale być może jedyna okazja, by dowiedzieć się, co możesz poprawić, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania swoich gości.