Rozmowa to podstawa!

Choć nie zawsze masz czas na spotkanie z klientem, bez niego nie uda Ci się przygotować cateringu noworocznego, który wpisze się w oczekiwania firmowych gości. Dlatego poświęć chwilę swojemu klientowi jeszcze przed wysłaniem oferty. Ustal poniższe kwestie:

  1. GOŚCIE. Kim są osoby, które będą gośćmi spotkania firmowego? Czy są to dyrektorzy i osoby zarządzające, czy szeregowi specjaliści lub osoby zajmujące się produkcją lub magazynowaniem?
  2. STYL. Jaki ma być charakter imprezy firmowej? Czy klient oczekują eleganckiej kolacji serwowanej, czy też swobodnego bufetu z tradycyjnym menu?
  3. DEKORACJE. Czy są jasne wytyczne dotyczące mebli i dekoracji? Czy klient oczekuje świeżych kwiatów lub świec oraz innych elementów dekoracyjnych czy tylko estetycznych obrusów?
  4. OBSŁUGA. Jaki ma być poziom zaangażowania obsługi? Czy klient oczekuje obecności obsługi podczas cateringu firmowego, czy powinna ona aktywnie opowiadać o potrawach lub służyć pomocą w przypadku pytań?
  5. DIETY. Czy goście stosują alternatywne diety? Czy klient jest w stanie wskazać, ile osób nie je poszczególnych produktów – glutenu, laktozy, mięsa?
  6. WARUNKI. Jakie warunki techniczne panują w miejscu wydarzenia? Czy będziesz miał dostęp do prądu i bieżącej wody w pomieszczeniu dedykowanym imprezie firmowej?

Oferta cateringowa – wyróżnij się!

Na podstawie zdobytych informacji możesz przygotować ofertę cateringu noworocznego dopasowaną do Twojego klienta. Szczegółowo o tworzeniu oferty cateringowej pisaliśmy tutaj  – a poniżej zebraliśmy kluczowe punkty oferty.

Przedstaw się

Przedstaw się

Zaprezentuj swoją firmę oraz sylwetkę szefa kuchni. Dzięki wskazaniu swoich kluczowych klientów, krótkiemu opisowi szefa kuchni oraz jego zdjęciu, staniesz się wiarygodnym partnerem w oczach klienta.

Przedstaw menu

Przedstaw menu

Zanim przejdziesz do wylistowania dań, opisz krótko ich charakter. Często nazwy potraw nie będą wiele mówić klientom – za to informacja, czy są to wyrafinowane czy tradycyjne potrawy, będzie dla nich jasnym kierunkowskazem.

Zaproponuj dwa rodzaje menu i uwzględnij różne potrzeby dietetyczne gości. Warto opcje dietetyczne opisać – tak, aby klient miał jasność, co będą mogły zjeść osoby eliminujące różne produkty w potrawach.

Pokaż też zdjęcia zaproponowanych potraw, jeśli je posiadasz – lub formy bufetu, którą stosujesz.

Przedstaw dekoracje

Przedstaw dekoracje

Opisz, co oferujesz poza jedzeniem. Kolor obrusów i zastawy, dekoracje i świeże kwiaty, wybrane meble – wskaż to wszystko i najlepiej prześlij przykładowe zdjęcia. Bez nich trudno będzie klientowi wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała impreza firmowa.

Przedstaw koszty

Przedstaw koszty

Rozpisz klarownie kosztorys cateringu. Uwzględnij wszystkie koszty związane z potrawami, dekoracjami i obsługą. Wyróżnij je jednostkowo, a następnie pokaż sumę.

W trakcie cateringu…

Przede wszystkim bądź o czasie. Zarezerwuj tyle czasu na przygotowania, by catering był rozstawiony przed przyjściem pierwszych gości.

Szanuj ustalenia z klientem. Zapewnij mu to, co obiecałeś w ofercie – odpowiednią obsługę, dekoracje i podanie potraw.

W końcu, umów się na odebranie sprzętu. Nie przyjeżdżaj wcześniej – możesz wtedy trafić na końcówkę noworocznego spotkania. Postaraj się, by posprzątanie było jak najszybsze, ale też bardzo dokładne.

… i po cateringu

Wystawiłeś FV i Twoja rola się kończy? Niekoniecznie. Warto spędzić chwilę, aby porozmawiać z klientem po imprezie firmowej. Zapytaj, co mu odpowiadało, a co warto poprawić. To dla Ciebie ważna informacja, dzięki której możesz wciąż ulepszać swoją ofertę.

Dowiedz się też, czy możesz wykorzystać logo klienta i pochwalić się zdjęciami z wydarzenia. Bez jego zgody nie powinieneś tego robić – to naruszenie dobrych praktyk, a niekiedy prawa. I chwal się – to było udane spotkanie noworoczne!