Dziś food trucki to nie tylko bar szybkiej obsługi na kółkach z pudełkiem popcornu, watą cukrową czy pieczoną kiełbasą. Restauracje decydują się na food trucki, aby brać aktywny udział w wydarzeniach kulinarnych zarówno lokalnie, jak i o zasięgu ogólnopolskim, nierzadko wyjeżdżając także na targi czy festiwale poza granice kraju. To doskonała opcja na dotarcie do jeszcze większej liczby gości i kształtowanie świadomości smaku nie tylko we własnym lokalu.

Co więcej, decydując się na food trucka, restauracje mają możliwość sezonowego udziału w różnych zlotach, dostosowując swoje menu do danego wydarzenia. Właśnie rozpoczął się długo wyczekiwany sezon grillowy, dlatego tym bardziej warto pomyśleć o oryginalnej formie takiego przedsięwzięcia, skupiając się na mobilnych usługach gastronomicznych i satysfakcjonując swoich gości nową koncepcją na smak.

W food truckach oprócz klasycznych burgerów można dostać słodkie churros, bliskowschodnie kofty, soczyste kanapki z pastrami lub kukurydziane arepy - placki z mięsem. Jednak coraz częściej spotkać można mobilne grille – ciężarówki, w których permanentnie dzieje się proces wędzenia, peklowania i grillowania zarówno mięsa, jak i warzyw czy owoców.

 

Slow food fast – koncepcja

Grill mobilny ma być zaprzeczeniem standardowych food trucków, oferujących produkty z zakresu fast food. Dziś właściciele gastronomicznych biznesów na kółkach stają w opozycji do masowej kultury i jedzenia w pośpiechu. Konstruują koncepcję slow food fast, czerpią inspiracje z międzynarodowej kuchni i reinterpretują klasyczne potrawy. Ponadto dostarczają różnorodne smaki, korzystając z lokalnych produktów i wyłącznie naturalnych składników. Komponują nietuzinkowe dania w krótkim czasie, np. żeberka z grilla w stylu koreańskim z kimchi oraz sosem bbq lub kanapki premium z szarpaną wołowiną z cheddarem, jalapeño i sosem miodowo-musztardowym.

Za sukcesem takiego biznesu gastronomicznego stoi przede wszystkim mobilność, a więc możliwość swobodnego przemieszczania się i dzięki temu dotarcie do jak największej liczby odbiorców.  Ponadto istotna jest regularność uczestniczenia w różnych gastronomicznych eventach – tylko w ten sposób food truck jest w stanie zdobyć uznanie kulinarnych entuzjastów oraz zbudować w świadomości odbiorców markę, za którą stoi wysoka jakość i niepowtarzalny smak.

kanapka

Food trucki na świecie

Sezon grillowy jest świetną okazją do tego, aby przygotować kreatywne menu i zainteresować gości swoją ofertą. Należy również pamiętać, że aby osiągnąć przewagę konkurencyjną w branży, warto wyróżnić swój pomysł, proponując gościom coś, czego nie mieli jeszcze szansy spróbować.

Przygotuj się na SEZON GRILLOWY

Chcesz zobaczyć więcej?

Załóż konto

Chcesz mieć dostęp do wyjątkowych filmów i artykułów?

  • Rejestracja zajmie Ci tylko 30 sekund.
  • Oglądaj bez ograniczeń niezwykłe filmy i zainspiruj się.
  • Uzyskaj wgląd do pełnej treści artykułów stworzonych przez szefów kuchni z całego świata.