Oto pięć złotych zasad, o których należy pamiętać tworząc dokument z menu.

1.       Spójność – grafika dokumentu powinna być spójna z resztą materiałów firmy cateringowej. Warto zlecić grafikowi przygotowanie edytowalnego wzoru, którym będziemy się posługiwać.

2.       Podział – menu musi mieć jasną strukturę. Należy wskazać, co jest przystawką, zupą, daniem głównym i deserem – oraz kiedy będzie podawane: równolegle czy po sobie.

3.       Zdjęcia – to niezwykle ważne, by zaprezentować wizualnie dania. W końcu jemy oczami! Zdjęcie oddaje więcej niż najbardziej wyrafinowana lub precyzyjna nazwa – zarówno pod względem wielkości porcji, jak i apetyczności potrawy. Dobre zdjęcia potraw możesz zrobić nawet telefonem!

4.       Opcje – daj klientowi wybór. Przedstaw co najmniej dwie propozycje lub pokaż, jakie alternatywy możesz zaproponować.

5.       Nie tylko jedzenie – same dania są tylko elementem cateringu, a o wyborze konkretnego menu może zaważyć wskazanie zastawy, obrusów, kwiatów i mebli. Dlatego razem z menu warto wskazać, z jakich materiałów i kolorystyki chcemy korzystać.

Pamiętaj, żeby nie wysyłać dokumentu w formacie DOC – stwórz zamknięty i nieedytowalny dokument w PDF.

Menu to tylko część oferty cateringowej. Dzięki dobrej strukturze oferty, można łatwo wyróżnić się wśród konkurencji i zapewnić klientowi profesjonalne podejście, a sobie bezpieczeństwo w zakresie ustaleń dotyczących eventu.

Kosztorys w ofercie cateringowej powinien być czytelny. Najlepiej, aby przedstawiał w tabeli poszczególne elementy i ich koszt jednostkowy oraz całościowy (za wskazaną ilość sztuk). Ważne, żeby wyszczególnić też wszystkie elementy, które nie są związane z jedzeniem – transport, zastawę i meble, obsługę kelnerską.

Rozbicie kosztu na różne pozycje pomoże klientowi zrozumieć, co wchodzi w skład łącznej sumy – co może być przydatne zwłaszcza wtedy, gdy będzie ona przekraczała jego pierwotne oczekiwania.

Choć degustacje cateringowe kojarzą się głównie z weselami, coraz więcej firm przed dużymi eventami decyduje się na wcześniejsze spróbowanie oferowanych im dań. Ta metoda prezentowania menu, w której klient otrzymuje od nas dokładnie to, co pojawi się na evencie, daje nam duży komfort: mamy pewność, że klient otrzyma to, czego oczekuje, gdyż może na tym etapie zmienić niektóre pozycje i wskazać to, co chciałby poprawić.

Warto więc robić zdjęcia prezentowanych potraw w trakcie degustacji, by łatwo odtworzyć je na event, a także szczegółowe notatki, których podsumowanie najlepiej jest wysłać mailem do klienta. Aby degustacja była udana, należy ustalić wcześniej jej koszt oraz zapewnić przyjazną przestrzeń i zadbać o estetyczne podanie dań.

Stwórz z nami wyjątkowe MENU GRUPOWE

Chcesz zobaczyć więcej?

Załóż konto

Chcesz mieć dostęp do wyjątkowych filmów i artykułów?

  • Rejestracja zajmie Ci tylko 30 sekund.
  • Oglądaj bez ograniczeń niezwykłe filmy i zainspiruj się.
  • Uzyskaj wgląd do pełnej treści artykułów stworzonych przez szefów kuchni z całego świata.